Inspection d’une Terrasse, Article Illustré

Inspection d’une Terrasse, Article Illustré

As usual excellent translation and very useful to French speaking inspectors and clients.

G

Very nice article and pics, merci!

In the ledger board to concrete pic, it should read Mur en Béton and not Mur en Ciment, just saying.

Thank you Nick for providing this great source of information.
With our winter climate, decks are usually built before frost and if drainage is not addressed, consequences are easy to see. I like this presentation very much!

The French articles generate crazy traffic for www.InspectorSEEK.com so there must be a lot of French-speaking people looking for home inspectors somewhere.

I’d have never guessed until we started building these.

Very nice Nick.

Il y a toujours du beaucoup de français parler les gens dans le Maine aussi, le seul differece est le type différent de français. La plupart d’argot et la plupart d’anglais cassé.:slight_smile:

Oui, c’est un peu comme Nick qui ne parle que l’argot et du mauvais anglais!

:D:)

Allons les petits, un peu d’ordre…

En 2008, j’ai mentionné à Nick l’importance de développer le marché francophone, tant en Amérique qu’ailleurs et ça n’a pas été une priorité…

Revirement depuis quelques temps (bravo) mais beaucoup de chemin à rattraper!

Nos cousins du Maine, Massachusetts, New Hampshire, New York, sans oublier nos frères de la Louisiane et du Vermont, sont tous intéressés et je ne passe pas outre la France, que je connais bien. (pas autant qu’Alysse…) pour y assumer le rôle de technicien Diagnostiqueur (Cofrac) dans l’Aude et l’Hérault.

Bottom line: Nachi peut faire plusieurs coups de maître au Québec, en France ainsi qu’ ailleurs dans le monde francophone!

Quand???

G

I might have missed a few words in that one Gilles. :):wink:

Hi Marcel, I’m saying our brothers and cousins in these states as well as in France (and other countries where French is spoken) will benefit from InterNACHI’s initiative. Keep it up guys!

G

All I know is that when I hear Alysse talking on the InterNACHI phones to some member in French, I can’t even think. She could be discussing html coding and it sounds like music to me. What a beautiful language.